Welkom bij VW Connect

VW Connect verbindt jouw auto met het internet waardoor digitale functies en services beschikbaar komen die het rijden nog leuker, makkelijker en veiliger maken. Zo krijgt jouw navigatie- en infotainmentsysteem extra functies en krijg je snel hulp bij pech. En met de VW Connect App op uw smartphone bedien je verschillende functies op afstand.

Connect functies

Gebruik verschillende handige functies en onlinediensten. Denk hierbij aan jouw navigatie, entertainment, veiligheid of de voertuigstatus. Met de Volkswagen-app kun je jouw auto zonder problemen met je smartphone verbinden en zo alle belangrijke diensten en functies in de gaten houden. Ook als je niet in jouw Volkswagen zit.

Bekijk de Connect functies

Connect upgrades

Met Connect Upgrades kun je achteraf en op een flexibele manier extra functies toevoegen aan je Volkswagen. Bijvoorbeeld voor jouw navigatie of spraakbediening.

Ontdek meer over Connect Upgrades

Car-Net

Met de mobiele online diensten van Car-Net ben je helemaal op de hoogte. Veel oudere Volkswagen-modellen voor modeljaar 2021 zijn opeenvolgend aangepast, zodat ze Car-Net nu ondersteunen. Krijg bijvoorbeeld mobiele toegang tot het vergrendelen van jouw auto of het alarmsysteem.

Ontdek meer over Car-Net

Verbinden & gebruik

Ben je tevreden over de diensten van VW Connect? Dan kun je hier meer informatie vinden over het verlengen van deze diensten. Of wil je je aanmelden? Lees dan meer over de te verkrijgen licenties.

Bekijk meer informatie over verbinden en gebruik

Licenties

Wil je precies weten welke pakketten we aanbieden of jouw huidige producten verlengen? Bekijk deze dan hier.

Bekijk meer informatie over verlengen

VW Connect op jouw Volkswagen?


Let op: De functies die beschikbaar zijn en wat ervoor nodig is, hangen af van welke dienst je kiest. Hier kun je zien welke online mobiele diensten beschikbaar zijn in jouw Volkswagen:


Beschikbaarheid controleren

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik me aanmelden voor VW Connect?
Hoe kan ik me aanmelden voor VW Connect?

De aanmelding voor VW Connect voert u uit in de Volkswagen app. Download de Volkswagen app op uw telefoon en volg alle stappen.

Via deze link komt u direct bij de uitleg van alle stappen die nodig zijn om de juiste app te downloaden, een account aan te maken, uw auto te koppelen en vervolgens de activering in uw auto uit te voeren. Voor de activering in de auto ziet u na stap 4 de knop 'handleidingen bekijken'. Klik op deze knop en u ziet daar de uitgebreide gebruiksaanwijzing staan voor verdere activering in uw auto.

Ik heb een probleem met VW Connect in mijn auto. Wat kan ik doen? 
Ik heb een probleem met VW Connect in mijn auto. Wat kan ik doen? 

Wanneer de auto en de connect-systemen niet juist met elkaar communiceren adviseren wij u onderstaande reset stappen te doorlopen:

  • open de Volkswagen app;
  • klik op 'wagen';
  • klik rechts bovenin op het tandwieltje;
  • klik op 'wagen wissen' en klik op 'ok';
  • verwijder de Volkswagen app volledig van uw telefoon;
  • download de Volkswagen app opnieuw op uw telefoon;
  • voeg uw auto opnieuw toe in de app en doorloop de vervolg stappen;
  • Nu kunt u in uw auto uw Volkswagen account weer opnieuw activeren (verbind indien nodig uw auto met de wifi hotspot van uw telefoon).

Tevens is het advies om er voor te zorgen dat je telefoon de laatste softwareversie heeft van het besturingssysteem. Indien de telefoon op een ouder softwareversie staat, dan kan het zijn dat de app niet goed kan functioneren.  Waarschijnlijk is hiermee het probleem verholpen. Wanneer dit niet het geval is kunt u contact opnemen met uw dealer: volkswagen.nl/dealers of onze klantenservice.

Kan ik VW Connect ook krijgen voor een proefperiode?
Kan ik VW Connect ook krijgen voor een proefperiode?
VW Connect kun je aanschaffen of verlengen voor een periode van één of twee jaar. Je gaat hiermee, voor de aangeschafte periode, een contract aan met Volkswagen AG. Een andere termijn of een proefperiode is niet mogelijk.
Hoe weet ik welke VW Connect diensten ik op mijn auto heb?
Hoe weet ik welke VW Connect diensten ik op mijn auto heb?
Dit kun je nagaan in je Volkswagen app, klik in de app op 'Wagen' om te zien welke diensten er bij je auto horen.
Wat kan ik met de functie Online alarmsysteem?
Wat kan ik met de functie Online alarmsysteem?
Als het alarmsysteem van de auto wordt geactiveerd, ontvang je een waarschuwing in de Volkswagen app. Je ziet het volgende weergegeven in de app: of er een actie aan de auto is vastgesteld, of de auto is verplaatst, waar de toegang heeft plaatsgevonden en op welke datum en tijdstip de actie heeft plaatsgevonden. Online alarmsysteem is onderdeel van VW Connect Plus.
Hoe en wanneer krijg ik een factuur voor een bestelling van VW Connect?
Hoe en wanneer krijg ik een factuur voor een bestelling van VW Connect?
Wanneer je VW Connect hebt betaald en de dienst geactiveerd is, ontvang je per e-mail binnen enkele werkdagen een bevestiging en factuur van je aankoop. Mocht je na enkele dagen nog geen e-mail hebben ontvangen, controleer dan je spambox; het kan zijn dat de e-mail met de factuur daarin terecht is gekomen.
Ik moet altijd op 'OK' drukken in het infotainmentsysteem, als ik de auto start. Klopt dit?
Ik moet altijd op 'OK' drukken in het infotainmentsysteem, als ik de auto start. Klopt dit?
Bij het starten van je auto verschijnt het scherm voor VW Connect. Door op 'OK' te klikken geef je aan dat jij de gebruiker bent van VW Connect, die hier in beeld staat weergegeven. Hierna maak je automatisch gebruik van de beschikbare online diensten. Het is hier mogelijk van gebruiker te wisselen, indien gewenst. Deze bevestiging van gebruiker is niet uit te zetten.
(Hoe) moet ik een S-PIN (veiligheids-pin) instellen en waarom is dat?
(Hoe) moet ik een S-PIN (veiligheids-pin) instellen en waarom is dat?

Om gebruik te maken van VW Connect moet u een S-PIN (veiligheids-pin) instellen. Op deze manier blijven uw gegevens beter beschermd. De S-PIN is een 4-cijferige code die u zelf invoert. Hiermee voorkomt u dat derden bij de gegevens van uw VW Connect-account kunnen komen. De S-PIN stelt u in bij het aanmaken van uw VW Connect account.

U kunt de S-PIN, of veiligheidspin wijzigen in de Volkswagen:

  • klik in de Volkswagen app links onder op 'Account'
  • kklik op 'Uw gegevens'
  • klik op S-PIN wijzigen
  • voer uw huidige S-PIN in en daarna tweemaal de nieuwe S-PIN.

Indien u uw ingestelde S-PIN niet meer weet, dan kunt u deze hier ook terugzetten. Let er hierbij op, dat VW Connect in de auto opnieuw geactiveerd moet worden (hier heeft u de nieuwe S-PIN bij nodig). U krijgt een e-mail ter bevestiging van de wijziging. In de e-mail staat tevens beschreven hoe u de auto opnieuw kunt activeren voor VW Connect.

Is App-Connect (Mirrorlink, Apple CarPlay of Android Auto) beschikbaar op mijn auto? Mijn auto geeft aan dat ik een activeringssleutel of code nodig heb.
Is App-Connect (Mirrorlink, Apple CarPlay of Android Auto) beschikbaar op mijn auto? Mijn auto geeft aan dat ik een activeringssleutel of code nodig heb.

App-Connect is niet op alle uitvoeringen direct beschikbaar. Het icoon van App-Connect is echter wel altijd opgenomen in de menustructuur van de Composition Media en Discover Media interface, ook wanneer App-Connect niet meebesteld is. Het systeem geeft dan een melding dat de functie niet beschikbaar is, maar met een activeringssleutel vrijgeschakeld kan worden. App-Connect is dan in deze gevallen tegen betaling beschikbaar en kan via je Volkswagen dealer besteld worden: volkswagen.nl/dealers

Bij het Composition Media systeem moet ook één van de volgende opties mee besteld zijn vanaf de fabriek: Achteruitrijcamera, Spraakbediening of Soundsysteem.

Ik krijg een melding in de auto dat er al een vorige (hoofd)gebruiker actief is. Hoe kan ik deze wissen?
Ik krijg een melding in de auto dat er al een vorige (hoofd)gebruiker actief is. Hoe kan ik deze wissen?
Als het infotainmentsysteem aangeeft dat er al een account is gekoppeld, dien je eerst alle gegevens te wissen. Dit kun je bereiken door het infotainmentsysteem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Navigeer binnen het infotainmentsysteem naar de instellingen en selecteer de optie voor het herstellen naar de fabrieksinstellingen. Hiermee worden alle vroegere gebruikersgegevens, inclusief alle eerder ingevoerde gegevens en voertuiginstellingen, gewist. Nadat dit is voltooid, kun je je aanmelden in de Volkswagen app en je auto. Op dat moment zal je auto succesvol gekoppeld zijn aan je Volkswagen account.

Het kan zijn dat je nog meer vragen hebt over VW Connect of VW Connect Plus. Daarom hebben we alle overige veelgestelde vragen op een pagina verzameld.

Bekijk de veelgestelde vragen

De Volkswagen-app

de digitale begeleider voor jouw Volkswagen


De Volkswagen-app combineert het uitgebreide connectiviteitsaanbod van VW Connect. De app biedt alle belangrijke functies en diensten in één oogopslag en zorgt voor nog meer comfort.

app store icon google play icon